לתוך שמי

ארבעה חברים – ניק, ליאו, אנדריי ורף – בוחנים במבט לאחור את ילדותם ונעוריהם. הם חולקים את הזיכרונות והחוויות האישיים שלהם, גם אם אלו לא תמיד תואמים את הנורמות החברתיות. כל אחת מהביוגרפיות המגדריות שלהם שונה, ובכל זאת יש הקבלות וזה עוזר להם להבין אחד את השני ולהרגיש פחות לבד. לנגד המצלמה הם מנהלים שיחות על אהבה, זוגיות, בחירת שם, הטיפול ההורמונלי, החלטות לגבי ניתוחים והתמודדות מול הרשויות בתהליכים השונים. בעולם בינארי למהדרין, ובמיוחד באיטליה, שעדיין מאוד שמרנית, ההחלטה לקבוע את הזהות המגדרית של עצמך היא מעשה חתרני.
"לתוך שמי" מספק לגיבוריו מרחב בטוח לתאר את דרכם האישית לזהותם האמיתית. הסרט הוא תיאור רגיש של המסע שהם נאלצו לעבור, המכשולים שעליהם התגברו כדי ליישם את השינוי החברתי, הפיזי והמשפטי שהם כל כך יחלו לו.

לאחר ההקרנות תתקיים שיחה עם הבמאי והמפיקה.

בשיתוף המכון לתרבות איטלקית

ג'זאבל

סרטו השלישי של הבמאי הוונצואלי הרנן ג'אבס הוא מותחן פסיכולוגי אירוטי, נועז ומפתיע.
במדינה שבה שולט כאוס פוליטי וחברתי, קבוצה של צעירים פריבילגים מהמעמד הגבוה, לולו, קאקה, אלי ואלן, חיים ללא דאגות בתוך בועה של סמים, סקס ופשעים קטנים. עד שיום אחד אלי נרצחת באכזריות. 16 שנים מאוחר יותר, אלן חווה רומן יפהפה עם סופר החוקר פרשות רצח לא מפוענחות. הזיכרונות מתחילים לחזור לאט לאט וערפל הסמים והאלכוהול מתפוגג וחושף אמת בלתי צפויה.
"ג'זאבל" הוא קולנוע שמחזיק את הקהל על קצה הכיסא עם שלל התפתחויות מפתיעות, כאשר הוא מציג הופעה מסחררת של גבריאל אגוארו בתפקיד הראשי.

מוגבל לצפייה מגיל 18 ומעלה בשל סצנות מין מפורשות.

קמילה יוצאת הערב

חייה של קמילה מתהפכים כאשר אמה החד הורית מעבירה את המשפחה לבואנוס איירס. היא מתחילה ללמוד במוסד חינוכי שרחוק אלף אלפי מיילים מתפיסת העולם הליברלית שלה. קמילה הדעתנית והפוליטית היא כמו משב רוח רענן בקרב הסטודנטים. תוך זמן קצר היא מושכת את תשומת לבם של הצמד הפופולרי ברונו וקלרה האוהבים לבלות. ברונו אמנם הוא לא כמו הבנים האחרים שיצאה איתם בעבר, אבל קלרה בעלת שיער הלהבה היא זו שמעוררת משהו חזק יותר בלבה של קמילה. מה שהיא לא יודעת, זה שלקלרה יש סוד, שעלול לדרדר את מערכת היחסים המתפתחת שלהן עוד לפני שהיא מתחילה.
הבמאית אינס באריונובו לוכדת בצורה מבריקה את רוח הנעורים המרדנית במלוא תפארתה הכאוטית ואילו נינה דז'ימברובסקי בתור קמילה נותנת כאן הופעה מהפנטת.

לעולם לא נהיה שייכות

גיל ההתבגרות יכול להיות קשה, במיוחד עבור צעירות קוויריות שעדיין לא ממש גיבשו את הזהות שלהן והשלימו איתה.
אמי (Emi) גילתה לאחרונה שאמה מאוהבת באישה אחרת, והיא לא מתמודדת עם זה טוב. היא עוזבת את אמא שלה וחוזרת אל הקהילה שבה נולדה כדי לשהות במחיצת אביה ומשפחתו החדשה וגם להעביר את הזמן עם סבתה מצד אמה. הדברים הרבה פחות מבלבלים עד שמופיעה אחותה החורגת והמסקרנת. עד מהרה אמי מתחילה להבין מדוע היה לה כל כך קשה להתמודד עם אמה שחיה את חייה בצורה אותנטית. סרט הביכורים של אמיליה אלויסה, "לעולם לא נהיה שייכות", משרטט בסטייל ובעדינות את החיפוש של נערה אחת אחר האמת האישית שלה.

ההקרנות בנוכחות הבמאית

עצמות

זו הייתה אמורה להיות התקופה המאושרת ביותר בחייה של ולריה. היא ובעלה ראול סוף סוף מגשימים את אחד החלומות שלהם – להיכנס להריון. בהתחלה הכל נראה מושלם, אולם בהדרגה מצב רוחה של ולריה משתנה. ככל שרגע האמת מתקרב, ולריה לא יכולה להתנער מהספק העצמי הכבד המכרסם בה ומהפחד המתפשט בתוך גופה. חזיונות של נוכחות מטרידה דמויית עכביש ואיומים על טבעיים אחרים, כולם פרי יצירתה של ישות המכונה "לה בונזרה" (La Bonzara). ולריה מגלה שהיא לא היחידה במשפחתה שהתמודדה עם השדים הקדמונים והיא יוצאת לעימות. היא מתחברת מחדש לחיים הישנים שלה, כולל אהבתה הראשונה, אוקטביה.
בסרט הקולנוע הראשון שלה, הבמאית מישל גרזה סרוורה, מספקת סרט אימה גולמי ואינטנסיבי, עם דימויים מטרידים שיגרמו לצופים להצטמרר מאימה. השחקנית נטליה סוליאן מייצרת דמות ראשית מורכבת שעושה בחירות קשות ועדיין מעוררת הזדהות רבה.

בשיתוף שגרירות מקסיקו

הקדושה הקטנה

ברובע סניטה שטוף השמש של נאפולי, איטליה, בשכונת פועלים שבה כולם מכירים זה את זה, שני חברים בלתי נפרדים חיים בבועה מוגנת עד שהחברות שלהם עומדת למבחן. מריו (וינצ'נזו אנטונוצ'י) ולינו (פרנצ'סקו פלגרינו) הם שני בחורים צעירים שנולדו וגדלו ברובע. הם עדיין לא יצאו מהעיר וחקרו את העולם. כאשר תושבי השכונה משתכנעים שאחותו הקטנה של לינו היא קדושה המסוגלת לחולל ניסים ומתחילים להעריץ אותה, גורלו של לינו משתנה בפתאומיות. משוחרר מהלחץ של אחריות כלכלית לאמו ולאחותו, בפעם הראשונה הוא מסוגל לדמיין לעצמו חיים מחוץ לארבעת הקירות בשכונת המצוקה. בינתיים, מריו חווה משיכה גוברת לחברו שעד כה נעלמה מעיניו.

סרט הביכורים של סילביה ברונלי הוא קולנוע איטלקי כמו שאנחנו אוהבים אותו: מצחיק, נועז ועם שפע של דמויות צבעוניות ואנושיות. זהו סרט המציב בפנינו את ההבדלים בין קודש לחול ובין העולם הישן לעומת העולם החדש.

שוברות את הקרח

ההקרנות ב-29.10 וב-30.10 כוללות שיחה עם הבמאית

סרט הביכורים של הבמאית קלרה סטרן "שוברות את הקרח" קיים את הפרמיירה היוקרתית שלו בפסטיבל טרייבקה 2022. בסרט זה היא מביאה אל המסך הגדול ברגישות רבה סרט שחוקר מה קורה כשמישהי בעלת גישה מאוד נוקשה לחיים פוגשת את ההיפך ממנה, את הצד שהיא כל כך שואפת לחוות ולחיות.
אלינה שלר מגלמת את מירה, שלעיתים נראה שגורל כל סביבתה נשען אך ורק על כתפיה. היא משמשת כקפטנית של קבוצת הוקי קרח לנשים, והיא היורשת של הכרם המשפחתי שבקושי שורד. היא מטפלת בסבה שסובל מדמנציה הולכת ומחמירה, ואחיה פול, צעיר שבורח מאחריות, צץ לפתע משום מקום אחרי שנעדר תקופה. כאשר מצטרפת לקבוצת ההוקי חברה חדשה בעלת אופי ספונטני, מירה מוצאת את עצמה נשאבת לסיפור אהבה מפתיע ומשחרר, אולי אפילו יותר ממה שהיא יכולה להרשות לעצמה.
"שוברות את הקרח" הוא דרמה רומנטית ספורטיבית על החופש להיות מי שאת ללא מגבלות.

הקרנות נוספות:
השלוחה הצפונית של הפסטיבל:
סינמטק ראש פינה, יום רביעי 2.11, 20:30
סינמטק ירושלים – 2.11 – 19:00

בשיתוף פורום תרבות אוסטרי

אליס

בהקרנה של 28.10 – נאומים בפתיחה

בבית מקלט לנערות מתבגרות בקולומביה, עשר נערות צעירות מתיישבות בזו אחר זו מול המצלמה ועוצמות את עיניהן. הן מתבקשות לדמיין את אליס, חברה דמיונית שהגיעה למקלט, ולספר את סיפור חייה. כמו המרואיינות, אליס נהגה להתגורר ברחובות בוגוטה. דמות דמיונית זאת היא ראשיתו של פרויקט דוקומנטרי ייחודי ויוצא דופן. אליס משמשת כנקודת כניסה רפלקטיבית ועדינה לסיפוריהן האישיים של הנערות. אליס הופכת למראה מצמררת ומרגשת עד דמעות של סיפור חייהן של עשרת הצעירות החושפות מול המצלמה טראומות עבר, סיפורי אהבה מפתיעים וגם את השאיפות והרצונות שלהן לעתיד. "אליס" היא אולי חברה דמיונית, אבל היא תיקח אתכם למסע מרגש אל תוך עולמן האישי של נערות שעברו הרבה מאד בגיל צעיר מדי ועכשיו מגיע להן ליהנות קצת מהחופש שהמקלט מספק, לפני שהן יוצאות למסע נוסף כנשים בוגרות.
עבודת הבימוי של הזוג קלייר וויסקופף וניקולס ואן המלריק רגישה, עדינה, חומלת ונותנת הצצה ייחודית וישירה לסיפורן של נערות שהחברה לא מבחינה בהן. לראשונה הן מישירות מבט למצלמה ומספרות את הסיפור שלהן, כאשר הן מנסות לשבור את המעגל שלתוכו חלקן נולדו.

הקרנה נוספת בשלוחה הצפונית של הפסטיבל: סינמטק ראש פינה, יום שבת 29.10, 20:30

בשיתוף עם המכון לתרבות רומנית

פרויקט פאנטום

מתי ראיתם בקולנוע או בטלוויזיה קומדיית רפאים אורבנית גאה? סרטו של הבמאי רוברטו דובריס (מפיק הסרט "הנסיך") הוא הפתעה קולנועית יוצאת דופן תוצרת צ'ילה.
פבלו הוא שחקן צעיר שחולם להפוך לכוכב קולנוע. עד שהחלום שלו יתגשם הוא צריך לעבוד כמטופל מדומה בבתי ספר לרפואה שבו סטודנטים לרפואה עושים עליו ניסויים. לא רק הקריירה שלו כשחקן תקועה, גם החיים שלו באופן כללי לא מתקדמים לשום מקום. הוא עדיין מאוהב בחבר לשעבר, השותף שלו לדירה נעלם בלי לשלם שכר דירה, והשאיר אחריו בעיה אחת לא שגרתית – רוח רפאים.
"פרויקט פנטום" הוא קומדיית אינדי על מסע של בחור צעיר לגילוי עצמי והגשמת חלומות בדרכים סבוכות, מוזרות ומפתיעות.

רוע קטן


להסבר על אופן הזמנת סרט לחצו כאן. בכל בקשה או שאלה ניתן לפנות למייל זה [email protected]


.


זהו סרטה השלישי המציג בפסטיבל של הבמאית הספרדיה רות קודלי ("נשים מובילות", "כוכב שני מימין") העובדת ומצלמת את סרטיה בקולומביה. בסרטה החדש היא שוב מביאה למסך הקולנוע יצירה אינטימית, סקסית ומלאת רגשות העוסקת בנשים קוויריות ומערכות היחסים הסוערות שלהן.
לאיה, מרטינה ואנטו (Laia, Martina and Anto) חיות יחדיו בשלישייה אוהבת. כאשר לאיה נוסעת להשתתף בצילומים של סרט, היא משאירה את מרטינה ואנטו לבד בקוטג' הגדול ורחב הידיים בעיירה הכפרית בה הן מתגוררות. לאיה היתה הדבק המחבר בין שתי הנשים, ועכשיו מרטינה ואנטו יצטרכו ללמוד להסתדר לבד. בהתחלה כל אחת שוקעת בעולמה האישי, אבל לאט לאט החומות הולכות ומתפוררות, והן מגלות שדווקא יש להן די הרבה במשותף. ככל שעבודתה של לאיה לוקחת יותר זמן, כך הן הולכות ומתקרבות.
השחקניות סילביה ורון ואנה מריה אוטלורה מעולות בתפקידים הראשיים. קודלי עצמה מגלמת את לאיה בחינניות רבה.